änglar

Denna ljuvliga urna har äntligen anlänt till oss, lagom till jul! Den står redan på min önskelista :D

Kort

Skicka julkort till dina nära i jul. Vi på Fröken Åkesson har ett litet speciellt julkort som inehåller te. En perfekt tanke att skicka på posten.

TÄVLING

Vad vore väll en bal på slottet??
Fram till jul har vi en liten tävling i butiken. Hjälp askungen att leta reda på sin andra sko som är borttappad någonstans i huset. Du är med om utlottning av ett presentkort från oss!
Vinnaren presenteras här på bloggen efter jul men tänk vilken fin julklapp att vinna:D
Lycka till!

Årets skylt

Efter flera dagar fulla av planering och förberedelser inför årets stora skyltsöndag som hålls imorgon blev vi äntligen klara sent i eftermiddags! Här ser ni resultatet av vårt bidrag.
Hoppas du har en bra lördag!

Pappa på besök

Har pappa på besök och myser med ny inkommen glögg som kom in idag Fikon och Cognac smak. Mums säger jag bara! Vi hörs lite senare!

Done

Nu kan jag sätta ytterligare ett stort DONE X på min att göra lista. Igår fixade vi ett litet fint julfönster och det växer fram mer jul för var dag som går. Mysigt!

Kolla er mail

Hej kära vänner!
Nu har vi gjort ett nytt försök med mailen och denna gången ska vi ha lyckas så kika efter i inboxen! Hoppas det funkar nu så ni kan få fina meddelanden om vip kvällar, erbjudande och nyheter i butiken!
PS. du har väll inte glömt vad som händer på torsdag.
Jag kan inte hålla mig utan måste säga redan idag att du som vip kund får 20% på sortimentet. Om du inte redan är vip så bli det under kvällen!

Snön yr utanför fönstret

CHOCK, vad paff jag blev när jag klev upp ur sängen imorses snön bara yr utanför fönstret! Det är sånt där väder man helst bara vill hålla sig inne med en varm filt, de bästa vännerna och bara låta dagen gå förbi. Jag kan säga dig att jag hatar vintern, jag hatar att behöva ta på dig långkalsonger, varma raggstrumpor och ge mig ut för att fightas med väder. Julen är mysig men gärna med iallafall 15 graders värme och vanliga sneakers :) Det passar mig bäst!
Tänkte faktisk ge dig ett litet julklapps tips.
Antingen kan du skriva upp det själv på din önskelista eller ge någon du tycker om!
Dessa hjärt ljuslyktor är helt underbart söta 229:-

Ut i snön med er

Ja du härlig måndag, på söndag nalkas första advent och skyltsöndag på stan!
En tradition som vi har i city skyltsöndagen, där de flesta butiker är med i tävlingen stans bästa skylt. Där är det du som kund som röstar på ditt favorit fönster samtidigt som du är med och röstar är du med och tävlar om ett presentkort i city värde 2000:-! Kom ner till oss och mys då, ta på dig varm jacka sköna skor och ta med dig lite varm choklad :)
Självklart kommer vi på Fröken Åkesson vara med i årets skyltsöndag och tävla om ett plugg paket i ttela, och vi hoppas ju såklart att du röstar på oss;) Detta görs genom att du fyller i ett papper som finns i de butiker som är med och tävlar!

Ni har väll inte missat

 

Om ni inte redan skrivit in detta i kalender så är det på tiden att göra detta! Nu på torsdag har vi lite Smygstart på advent och vi hoppas att du och dina vänner vill komma och mysa med oss!

 

Vi har fortfarande strul med våran mail till er och hoppas kunna åtgärda detta så fort som möjligt! Men håll utkik i eran inbox för en vacker dag så!


Hetast

Hetast på marknaden vad som gäller inredning är mycket färg, är en pryl och det kommer från Nordal.
Ni minns väll att jag skrev till er precis i början av höst säsongen att Nordal kommer till att bli stort, det är nytt tänk och färg i den robusta stilen som passar i det flesta hem charmigt lantliga eller mer moderna. Det här renarna från Nordal syns just nu i de flesta stora inredningstidningar och hos oss på Fröken Åkesson 849/899:-
Grymt snygga!

Resultat

Oj vad snabbt dagarna går nu är det redan söndag igen! Jag berättade för er igår att det var frost och vinterkyla som skulle ge mig inspiration till ett bord som skulle fixas i butiken. Här kommer bilderna på det!
Vitt likt som snön, Renar i skogen, värmande ljuslyktor, Stickade mössor, Koppar och fat, Snöflingor, Gran

Vintern

Midvinternattens köld är hård,
stärnorna gnistra och glimma
Alla sova i enslig gård
djupt under midnattstimma
*Viktor Rydberg*
Härliga mornar som är täckta av orörd frost och vinter som den är när man vakna idag ska vara grundpelaren i vad som ska skapas i butiken idag. Hoppas nu att det går som jag vill annars får det bli något annat av det!
Hoppas du får en mysig lördag i snön!
Kramar

Smyckena från Oxxo

Nu så, har jag tagit mig lite tid till att fota smyckena som kom nu i veckan. Lite svårt att fota smycken dom gör sig bättre på. Men här kommer dom:
Jag älskar att kombinera silver med läder, så snyggt!

Jag ringer på Fredag

Jag ringer på fredag, så ses vi på lördag nana nana :)
Hur underbar liten "extra familj" har inte jag?! Vi är en salig blandning av olika själar Åkesson,Andersson, Strömberg och Sundberg ni förstår ju själva bättre kombination får man leta efter :D haha
Inte alla som får ett sånt här sms en fredagskväll!

 

Som alltid vid den här tid punkten när jobb kallar dagen därpå ska jag snart dra mig till sängen!

God natt på er och sov så gott!


Härlig dag

Jag startade dagen med att säga att det var en härlig fredag och jag säger det igen vilken härlig dag. Jag kände på mig att det skulle bli en bra dag idag.
VILKEN DAG?
Herre vad vi gjort mycket och tiden gått fort. Vi kanske mest rört runt för ofta så börjar man på alla ställen samtidigt, men så sprudlar tankarna och ideérna så man vill göra allt på sekunden. Men fint blir det och fint kommer det bli vi fortsätter med en hektisk dag imorgon..
Ha en fortsatt bra fredag! Kramar Mathilda

You got mail

Till alla er som skrivit in sig i vår kundklubb har nu fått mail från oss på Fröken Åkesson :) Se efter i din inbox, hör gärna av dig och säg till så vi vet att det kommit fram och funkar som det ska!
Till er som ännu inte är med i vår kundklubb kom in till butiken så fixar vi det!

191110

Härliga fredagen och helgen är här. Det är fredagarna som får en att vilja gå upp på måndagarna. Det är något speciellt med dom, lite festligt på något vis! Jag har börjat skriva listor både i hemmet och i butiken på allt som ska göras och bocka av allt eftersom med ett stort DONE.
Så underbart ljuvlig spegel

181110

Ett glädjerus fyllde butiken idag när lådan från Oxxo och en massa nya smycken kom till oss, Yes! Precis som alltid när vi får in nya saker står vi och ååar oss i ett par minuter, river upp allt som går innan vi kommer på oss själva att succesivt ta fram en sak i taget och få lite struktur. Som vanligt när jag bestämt mig för att vara lite kreativt duktig och fota laddar alltid min kamera ur. Så nu ligger den här helt värdelös på bordet och batteriet är på laddning. Så länge får ni nöja er med det här:

Hey good looking

Say hey, good looking, watcha got cookin'
How's about cookin' something up with me?
na na na na..
Jag gillar den här låten den har gött sving;) Den får mig att minnas att vi fått påfyllning och nyheter på te väggen idag.  Till alla er som väntat och ni som är sugna på något nytt i koppen är Cactus tet äntligen här och vi njuter av det. Jätte smarrigt!
En krämig smak av cactusblom och tropiska frukter. Det är många utav er som har detta som favorit och jag ska erkänna att det redan blivit en av våra favoriter också ;)

En vit jul

Visst vill vi alla ha en riktigt vit jul?! Både inne och ute..






Nu har jag tagit mig en kopp med jul te och känner att det är dax för refrängen som man säger. God natt och sov gott. Jag ska drömma och "mitt vackra vita vinterland" otippat va? Känns som det är de enda som vi tjatar om just nu JULEN, men det är en fin tid på året med familjen och vännerna samlade (v)

Julbocken

Vi röjer för fullt i butiken för att få den att stå i full julblom inför 1:a advent. Det är bråda dagar och mer kommer det bli, GALET :) Tjohooo så roligt och julpynt är det bästa jag vet trala la la..
Och vad vore väll en jul utan en julbock?!
Hörru! Vi ses ;)

I advent

I advent ska denna pryda ett fönster hos mig!
Vi ses Kram M

Hjärta


Hjärtan med pärltråd




Finns nu i butiken igen!

Hoppas du får en bra dag!
 Vi ses
Kram Mathilda


Fint i Advent

Godmorgon kära du!
Börjar dra ihop sig nu inför julstöket där hemma. Känner mig lite stressad över hur man ska hinna med allt julbak, julstök,pynt... Tänkte ge er lite fina advents tips som gör våra fönster vackra där hemma och grannarna som går utanför fulla av avund :)

Som jag har nämnt det tidigare kommetr min jul bli röd, massa rött och vitt kanske något grått.





















Retro rött

Så här lagom till första advent kommer vi få in perfekta julklappar till 50 tals och retro hemmet!


Köksvåg 399;-


Äggtimer 129;-


Till kaksmularen en bords sopborste 149:-

Kommer i färgerna rött, rosa, svart...


Glögg mys i vårt hus

Nu är ni alla våra kära vänner,kunder och läsare inbjudna till vår stora glögg mysar kväll. Torsdagen den 25 november mellan klockan 19-21 kommer vi glada fröknar stå för lite glögg mys med smakprover på lite av julens goda. Vi kommer smygstarta julen med liten extra julklapp till er fylld av fina erbjudanden.

Var; Hemma hos oss såklart Oden huset kungsgatan 30
När; Torsdagen den 25 november klockan 19-21
Hur; På vårt vis med fina erbjudanden och smygstart på julen!



Vi hälsar er alla välkomna!

Lisa och Mathilda


Nytt i vårt skafferi

Vi har lite fuffens för oss mest hela tiden vi på Fröken Å. Dels för att ni hela tiden ska hitta något nytt när ni besöker oss men också för att vi just älskar nya saker. Nu har vi fått in nya choklader med en massa spännande smaker. Chokladen kommer i en fin förpackning och är en perfekt present att ge istället för en blomma 49:-
Har redan blivit en stor favorit!

I vårt vackra vita vinterland

Vi närmar oss julen med stormsteg och redan om ca 2 veckor tänder vi vårt första ljus i väntan på tomten. Konstigt det där med alla årstider för man längtar så mycket efter så långt innan dom kommer att när dom är här börjar man nästan redan att tröttna undantag är sommaren :) Just nu vill jag börja julpynta här hemma jag vill ha rött, tomtar, kransar julgardiner pepparkaksbak och allt det där som gör ens hem riktigt jul fint.
Butiken har börjats att julpynta för fullt. Tomtarna börjar smyga sig in i hyllorna, adventsstjärnorna hänger framme.

Nu blir det mer och bättre!

God morgon kära vänner!
Hoppas att ni mår bra. Har haft semester och varit i väg till Frankrike nu en vecka därav inget inlägg på ett tag. Men nu blir det bättring ska ge er en stor nyhetsuppdatering så fort jag kommer hem från butiken lite senare! Så länge Kram från mig!


RSS 2.0