Lördag



Idag Lördag har vi 20% på valfri vara. Flera erbjudande i butikerna och modevisning på plan 2!
Välkomna in till oss!
Kram Fröknarna

pillerburk

Härlig fredag!
Vi kör igång fredagen med fullt pådrag. Och nu händer det grejer i butiken. En massa nytt har tagit plats i hyllorna!

Fullt ös medvetslös

Fullt ös medvetslös, ja det var nästan så det kändes i butiken igår. Vår plan var att röja gärnet upp med allt det nya som kom igår och visst lyckades vi till en viss del men inte fullt så mycket som vi ville. Så vi fortsätter idag..
Det har kommit en massa fina saker och julen börjar smått rulla in den med.
Hoppas ni får en bra dag hös senare!
Kram

Kardemumma

God morgon Söndag!
Hoppas  ni sovit gott. Vilket skit väder vi haft denna helg usch. Presenterade ett nytt te för er igår. SJälvklart har vi inte glömt bort kaffeälskaren, även för dig breddar vi sortimentet. Nu har vi fått in kardemumma smaksatt kaffe och hela choklad kaffe bönor så du kan få nymalet smaksatt kaffe oj oj vilken lyx :)

Chai te

Vi utökar ytterligare i våran te hylla. Nu har vi fått in Chai te som många av er väntat på.
Svart Chai-te är ett kryddigt indiskt te som blandas med hälften vatten hälften med varm, skummad mjölk. Särskilt gott efter en lång höst- eller vinterpromenad med smak av kanel, kardemumma, en nypa ingefära och nejlika. Smarrigt va :)
Hoppas du har haft en bra Fredags kväll.
Kramar M

221010

Woooow vilken chock jag fick när jag steg upp i morses snö, snö överallt vitt vitt vitt. Och vitt som jag älskar. Mitt enda problem så här i vinter tider är kylan, usch den gillar jag inte hatar att ha på mig en massa kläder lager på lager. Men mörkret på kvällarna och massa tända ljus, love it.
På tal om ljus, doftpåsarna och ljusen vi beställde kommer inte först om två veckor allt var slut, typiskt. Men då kommer det lite nya dofter vi beställde även in jul dofter.
Vi har fått in nya kola påsar nu har vi bl.a fått in världens bästa pappa, världens bästa tjej..

191010

Har helt glömt att visa dessa tokigt söta te askar att bevara allt påste i. Kom nu i förra veckan. Finns i två storlekar med 4 eller med 6 fack 169 :- resp 229:-
Annars är det inget speciellt vi väntar på så nu i veckan men överraskningar med posten dyker alltid upp. Dom stora vingarna som ni väntar på var vi lovade skulle komma förra veckan så nu håller vi tummarna för denna vecka. Doftpåse lagret kommer utökas med nya dofter i slutet på veckan.

Söndag

Gött att vakna till en söndag-vilodag. Hoppas att ni har en bra helg. Tänkte tipsa om dessa underbara böcker som är som lådor perfekt att gömma fjärrkontrollerna i på tv bordet. Ängel strutarna är fyllda av hårda karamellar och så söta både till present eller att ha som prydnad.

Vi skickar!

Välkommen in till vår blogg. Du som har följt oss et tag vet att du får följa med på inköp, mässor, skyltning och allt annat som händer i butiken. Hittar du något du vill ha så är det bara att höra av sig så skickar vi!
Vill samtidigt passa på att önska er en trevlig helg!

Röjning pågår..

Idag har vi röjt igen, ni börjar bli vana vid det här laget att det är lite hajkon tajkon inne hos oss nästan var dag. Det är de vi gillar förändring! Men den första timmen på morgonen och den sista innan vi går hem står butiken i perfekt skick :D nästan alltid iallafall!
När jag kom till jobbet hade lisa gjort jätte fint i hörnan där alla våra amerika kistor stått tidigare. Nu är där vitt, ljust och våra fina skåp har fått sin plats där istället.

Nytt i vår te familj

Vi har fått lite nya medlemmar bland te familjen i våra hyllor.
Rooibos höstrusk med smak av körsbär och svartvinbär och Södermalsblandning som är ett svart te, apelsinskal, ringblommor, rosenblad, blåklint, vaniljstång samt arom av papaya och vanilj.


Smyg start

Idag har vi smått börjat att plocka fram lite adventspynt, för trot eller ej men det börjat närma sig :D Mysigt va! Att vakna upp till ett vackert vinterland med gnistrande snö som lyser, en grann gran, 4 ljus är tända och snart kommer tomten.. Nej så nära är det inte men vi har smyg startat med lite advent iallafall...
Rosten och den robusta stilen håller i sig även till jul och själv tycker jag att det är en fin kontrast till allt det röda traditionella som hör julen till. Även zink, vitt och fattigmasilver blir kvar i våra hem under juletid.

En liten del av morgonen

God morgon!
Mornar kan vara helt underbara vissa dagar. Denna morgon startade jag med att tända upp hela lägenheten med ljus, värma en kopp te och sätta mig i soffan för att inspireras av olika hem runt om oss..
Det är de få egna stunderna som gör susen för själen :)

Måndag

WOOOOW vilken dag, så mycket nytt blir svett bara jag tänker på det, tjohoo vad roligt.
Klockan 10.15 knackade postgubben på och lämnade av en hel pall på 2 meters höjd i butiken, strax därefter var det dax för nästa dhl med nästa pall. Och där började vår dag.
Har kämpat hela dagen med att få plats med allt nytt, packat upp torkat svett slängt skräp..

Höst ute, höst inne

Höst ute, höst inne. Höst i hjärtat höst i sinne..

Vilken underbar helg det har varit. Och redan när klockan ringde i morses visste jag att det kommer bli en underbar start på denna vecka. Denna vecka väntar vi på vingarna av fjädrar som dom flesta av er pratat om. Lite advent saker ska börja plockas fram, galet att tiden går så snabbt.
Inför höstmarknaden i lördags tog vi fram dessa ljuvliga höstkransar, 179 :-
Hoppas du får en bra start på veckan
Kramar

Höstmarknad


Nytt i hyllorna

I veckan har det kommit in en hel del nytt, bakformar, nya god viol honung, senap, the, kakburkor..
Nu är det äntligen fredag och vi har en härlig helg framför oss. Imorgon ställer city till med den traditionella höstmarknaden. Annars blir det bara en lugn slappar helg för min del. Kanske iväg till Göteborg för en god middag med min vän!

baka i pastell

Vill du göra din bakning roligare eller kanske ge sockerkakan ett extra lyft!
Idag kom härliga pastell silikon kakformar in till oss, självklart i färgerna rosa och grönt.
Rosen är min favorit 99:-



Höst Guld

God kväll kära du!
Tisdag var en underbar dag. Vaknade av att solen stråla och höstkylan låg i luften. Denna dag skulle jag spendera ute i skogen och bara njuta av att vara ledig. Vilken lycka det är när man gått runt, runt i cirklar och letat att äntligen få syn på det gula som lyser upp i skogen som en guldklimp, tjohoo svamp jag har hittat svamp! Borde egentligen spendera fler lediga timmar i naturen. Där trivs jag bra.
Självklart glömde jag inte bort er. Jag plockade med mig lite färgsprakande blad som förhoppningsvis hinner komma till skylten imorgon. Då står även Fröken butik i full höst!
Kramar från mig

Riktigt mys besök hos oss fröknar

Idag fick vi riktigt mys besök, faktiskt bland det sötaste som någonsin vandrat runt inne hos oss på Fröken Åkesson!

Möbler från Dommo och resa till frankrike

God kväll kära du.
Vill önska dig en bra start på en ny vecka.
Idag har vi fått nya möbler från Dommo, vilken bra start på dagen! Som vanligt glömde jag kameran kvar i butiken så bilder på detta får ni lite senare. Men en sak vet jag och det är att ni kommer till att älska skåpen som kom. Vi kämpade i en evighet för att montera ihop skåpen rätt och till slut så satt ben och lådor där det skulle VI KVINNOR KAN VI! Det har kommit en massa mysiga små ljuslyktor som passar bra nu i höst tid.
I slutet av oktober ska jag ta med er alla läsare på en liten tripp på tu man hand till Frankrike, en riktig ture turist resa. Att resa och upptäcka världen är något jag verkligen brinner för, då blir jag en riktig turist med kameran i högsta hugg. Förutom att få en massa inspiration står det högst upp på listan att hitta en second hand butik eller någon loppis på ett mysigt stråk i staden. En stor dröm sedan länge har även varit att få gå in på Disneyland bättre sent än aldrig som man säger...
Kramar Mathilda

RSS 2.0